HTML

Angoltanár Szeged

Angol magántanár Szegeden! 30 éves férfi nyelvtanár angol tanítást vállal Szegeden, saját irodában. Hívj és megbeszéljük a részleteket: 70/2950255

Facebook - Twitter

Friss topikok

Linkblog

Első angolkönyvem - Medgyes Péter - Linda And The Greenies

2011.03.30. 16:11 angoltanarszeged

Ez volt az  első angolkönyvem, általános iskolában tanultam belőle. A könyv Linda történetét követi nyomon, aki beesett a csatornába ( ha jól emlékszem ) és ott találkozott a Zöld Szörnyekkel, akik angolul tanították őt. Íme a borító és egy kis mondóka, a Greenie-k királya énekli:

 

 

 

 

 

 

My country is called Greenieland
full of little greenies you understand
they are my people I'm their king
yet we often dance and sing
Ha-ha-ha, hi-hi-hi hömpörö apor ündürüxi!

 

 

7 komment

Címkék: apor hömpörö ündürüxi

A bejegyzés trackback címe:

https://angoltanarszeged.blog.hu/api/trackback/id/tr602785467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoroastro 2011.10.30. 11:33:31

hömpörö apor ündürüxi = welcome in Greenieland (az ő nyelvükön persze)

Nick-Name 2013.09.19. 19:19:46

Nekem is ez volt az első angol könyvem, de teljesen más boritója volt... Ez az "ündürixi"-s mondat azóta is kísért!

Veridicus76 2013.11.10. 22:50:25

Nekem is ez volt az első angol nyelvkönyvem. :-)

andras1980 2015.07.09. 21:19:07

Én már rég tanultam nyelvet, kezdem felejteni az angolt, de ha más nem is, a Hömpörö apor ündürixi örökre megmarad bennem!

andras1980 2016.09.12. 19:07:46

Az eredeti szövegben "Hömpörö apor ündürixi" szerepel, i-vel az utolsó előtti szótagban. 27 éve tanultam, de még emlékszem. (2001-ben tettem középfokú angol nyelvvizsgát egyetemistaként, de nem sok alkalmam volt használni a nyelvet, ezért már csak kb. ennyit tudok angolul.)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.04.12. 15:39:27

Csak sajnálni tudom, hogy nekem nem ez volt az első angolkönyvem. Sőt, sehányadik se... Brühühündürüxi! :)

Reactor 2018.08.07. 21:20:46

Az első angolkönyvem a "Kezdők angol nyelvkönyve" volt. Sokkal jobban fejlesztette a szókincset SZVSZ mint a Lindás.
A Lindásban viszont a kifejezések voltak hasznosak. Hang on, show-off, let me bid farewell...szóval egy hasznos pluszt jelentett. A történet pedig tényleg nagyon jól meg lett írva, órán szabályosan előreolvastam, csak hogy tudjam, mi lesz a vége. Sajnáltam is, hogy a 4. osztályos angol nyelvkönyvvel vége lett a sztorinak. Az utána jövő angolkönyvek már dögunalmas szarok voltak.
Volt még egy harmadik angolkönyvem is, a Rixon-féle "Tip Top", ahol egy Count Horror nevű vempájör meg a macskája, Boris kalandjait követhettük nyomon, igaz, ott már nem volt semmiféle történet, de legalább kevésbé voltak unalmasak az angolórák.
A tudásanyagom többi részét pedig már számítógépes játékokból szedtem össze. Lehet, hogy véresek és erőszakosak voltak, viszont egy bazinagy előnyük van: eszméletlen jól meg lehet tanulni a nyelvet belőlük!
"Number One! This is Alpha One! Target destroyed!"
süti beállítások módosítása